16 september 2023 World Cleanup Day

Vandaag was het een prachtige dag voor Veldhoven.

Met meer dan 50 personen, inclusief wijkvereniging Huysackers en stg. Kabouterdorp, maar exclusief al die mensen die op eigen houtje hun buurt ontdaan hebben van zwerfafval, zijn we aan de slag gegaan

Hulde voor al die mensen die een bijdrage geleverd hebben om de wereld weer een stukje schoner te maken.

Stichting GoClean Veldhoven was om 9.15 present op het plein aan de Burg van Hooflaan. Daar verzamelden zich 27 mannen en vrouwen. Onder het genot van een kop koffie met iets lekkers op het terras van #grandcafesowieso, werd iedereen welkom geheten. Onder de aanwezigen 3 wethouders en 8 raadsleden van PvdA/Groen Links en D66. Daarnaast een groepje vaste Zappers die het aantal van 27 compleet maakten.

Eerst werd een groepsfoto gemaakt waarna we in groepen van 4 uiteengingen in diverse richtingen; Burg. van Hooflaan, plein en omgeving; Industrieterrein en Provinciale Weg;

Kapelstraat Noord en omgeving UNA terrein ; parkeerplaatsen in het City Centrum :Kapelstraat Zuid en Provinciale weg en tot slot het gebied rondom ASML.

Het leverde meer dan 35 zakken afval op.

Voor elke ingeleverde zak werd een lotje uitgereikt waarmee mooie prijzen te winnen waren. Een uitgebreide koffiebon, een lunchbon en een dinerbon, ter beschikking gesteld door#grandcafesowieso en Stichting GoClean Veldhoven.

Ontzettend bedankt allemaal en graag tot een volgende actie.

Wil je ook zwerfafvalpakker worden of heb je vragen aan ons, stuur een berichtje naar info@stichtinggocleanveldhoven.nl