PEUKMEUK 2021

Op 10 juni zijn we gestart met de landelijke actie #plasticpeukmeuk 2021. Het streven is om het meest vervuilende stukje afval met 1.000.000 stuks te verminderen. Hiermee willen we bereiken dat de filter niet meer van microplastic wordt gemaakt (wat NOOIT vergaat), maar van een afbreekbaar materiaal.

Wij, Stichting GoClean Veldhoven, hebben ons aangemeld en zijn al een aantal dagen peuken aan het rapen. De teller stond 10 juli rond het middaguur rond de 31.000 stuks, verzameld door 14 personen. Op het plein aan de Bossebaan, bij restaurant The Post werden toen de peuken aangeboden aan wethouder van oa milieu en duurzaamheid, Jeroen Rooijakkers.

Die kunnen in ieder geval geen kwaad meer doen in het milieu!

De Pers was goed aanwezig en ook 3 politieke partijen, VVD. D66 en PvdA waren vertegenwoordigd. Van de eerste 2 liep iemand mee en van de laatste kregen we een groot compliment (zie foto).

Het was weer een geslaagde actie van #StichtingGoCleanVeldhoven

Dank aan allen die geholpen hebben.

Op EDTV een reportage: KLIK hier